Jakie rodzaje słów kluczowych wyróżniamy i z których korzystać? | Słowa kluczowe

Słowa kluczowe to podstawowe pojęcie, bez znajomości którego nie rozpoczniemy przygody z marketingiem online. Dzięki słowom lub frazom wpisanym w wyszukiwarkę internetową potencjalny klient trafia na naszą witrynę lub reklamę. Właściwy dobór słów kluczowych stanowi ważny element pozycjonowania oraz strategii kampanii reklamowej online mogący zaważyć o osiąganych rezultatach i poniesionych kosztach.

• „Brandowe” słowa kluczowe (z nazwą marki) – zwykle jedne z tańszych słów kluczowych i stosunkowe łatwe w pozycjonowaniu.
Przykład: fraza „Telefon Samsung”

Frazy generyczne (ogólne) – nie precyzują produktu, ani intencji użytkownika, któremu się wyświetli płatna reklama lub organiczny wynik w SERP*.
Przykład: fraza „Telefon”

Long-tail – składają się z więcej niż dwóch słów i precyzują zapytanie.
Przykład: fraza „Jaki telefon z dobrym aparatem do 2000 zł”